اخبار

نشست صمیمی دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با روسای دانشکده ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه

نشست صمیمی دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با روسای دانشکده ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه

نشست صمیمی دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با روسای دانشکده ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با حضور معاونان توسعه مدیریت و منابع ، آموزشی و تحقیقات و فناوری دانشگاه در روز شنبه 22 خرداد در مرکز مطالعات و توسعه پزشکی است.

هدف از این نشست بررسی وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و رفع مشکلات موجود در این حوزه بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باتوجه به فعالیت مرکز تحقیقات اختلالات خواب در کرمانشاه و پیشرفت‌های به دست آمده در این زمینه، شبکه اختلال خواب کشور راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر نجفی در این دیدار با اشاره به اینکه اکنون در بیمارستان فارابی شهر کرمانشاه مرکز تحقیقات خواب فعال است، اظهار امیدواری کرد مدیریت مرکز اختلال خواب کشور بر عهده مرکز کرمانشاه قرار گیرد.

او در ادامه سخنانش با بیان اینکه در حوزه تحقیقات و فناوری، ساختار پژوهشکده‌ها را مورد بازنگری قرار می دهیم، گفت: در ارزیابی مراکز تحقیقاتی، تخصصی بودن بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

وی اضافه کرد: تصویب مراکز تحقیقاتی به شکل قطعی از مواردی است که به صورت جدی در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی گفت: در مبحث چارت مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها، یک کمیته ویژه برای حوزه فناوری و یک کمیته ویژه برای حوزه تحقیقات تشکیل شده است و در این زمینه به نتایج بسیار خوبی دست یافته ایم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این کار با همکاری معاونت توسعه وزارت بهداشت در حال پیگیری است و امیدواریم در چند ماه آینده به سرانجام برسد و بتوانیم با تعریف استاندارهای لازم در این زمینه چارت مراکز تحقیقات و فناوری را مصوب کنیم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث تحقیقات و فناوری از جایگاه بسیار ویژه ای در کشور برخوردار است.

نجفی اظهار داشت: با تلاش های انجام شده COLD ROOM (اتاق سرد) بسیار خوبی برای نگهداری بیوبانک دانشگاه آماده شده و تعداد هشت یخچال دیگر به آن اضافه خواهیم کرد.

 

 معاون آموزشی دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات اختلالات خواب: شبکه تحقیقاتی اختلالات خواب، قابلیت همکاری با سازمان جهانی بهداشت را دارد و با توجه به اینکه اکنون هیچ مرکز اختلالات خوابی همکار سازمان جهانی بهداشت نیست می توانیم در این زمینه در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای موفقیت و پیشرفت در پژوهش باید از افرادی که علاقه مند به تحقیق و پژوهش هستند و دارای لاین تحقیقاتی می باشند در بحث پژوهش بهره گرفت و نباید هیچ اجباری در ورود به این حوزه وجود داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: چارت تشکیلاتی پژوهشکده های ما با یک چالش در چند سال گذشته مواجه بوده است.

دکتر «فریبرز ایمانی» افزود: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۰ سه ردیف بودجه ای به پارک علم و فناوری، پژوهشکده سلامت و پژوهشکده فناوری سلامت استان کرمانشاه از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: با این اقدام اکنون راه برای پیشرفت و ارتقاء تشکیلات مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها فراهم شده است.

ایمانی گفت: امیدواریم با کمک و همراهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت چارت تشکیلاتی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها سریع تر مصوب شود و برای پژوهشکده ها نیز ردیف بودجه ای مستقل قرار داده شود. 

رییس دانشکده پزشکی هم گفت: کارهای زیربنایی بسیار خوبی در زمینه تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است و با توجه به این زیرساخت های مناسب کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه بسیار خوب پیش می رود.


دکتر «بابک صیاد» افزود: با تلاش فراوان موفق شدیم در حوزه بالینی و بحث کووید ۱۹ با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی در طرح سولیداریتی(solidrity) مشارکت بسیار خوبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فارابی و گلستان که بیمارستان‌های درگیر کرونا در استان هستند در این طرح همکاری داشتند و نتیجه این همکاری بین المللی مقاله بسیار خوبی بود که موجب تغییر نگرش در خصوص بیماری کووید شد و یک افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محسوب می شود.

صیاد اضافه کرد: مرحله دوم این طرح نیز به زودی انجام خواهد شد و ما آمادگی این را داریم که این همکاری را همچنان ادامه دهیم.

رییس دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت: امیدواریم با توجه ویژه ای که دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به پیشرفت تحقیق و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارد، بتوانیم در یک طرح تحقیقاتی بین المللی مشارکت کنیم و این همکاری جز افتخارات دانشگاه خواهد بود.
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید